måndag, mars 03, 2008

Måndagkvällar är pärlkvällar.

Här sys det halsband så det ryker.Ett halsband är klart förutom låset.Har inte bestämt vad jag ska ha för lås.Det finns en del olika sorter att välja på.


När jag ändå var på gång så började jag på ett nytt som är lite smalare.



Det kom en massa idéer under tiden jag sydde.


Halsband i sommarglada färger.


Armband också förståss.

Har ju en massa pärlskvättar som inte räcker till några större arbeten.

Hmmm....halsbandsidén måste jag ta tillvara.




Denna lilla gulliga sköldpadda gjorde jag förra måndagen.

Det ska bli en kylskåpsmagnet.

Enligt mönstret så kan man göra en nyckelring av den,men jag tror att den är lite för tung för det.

Den är 4 cm och sydd på en träknapp.
Det syns inte så bra på bilden men sköldens färg är guld/grön.

Annars så stickar jag på Marssockorna Tropicana och så har jag börjat på Korvmuddarna.

Bild kommer när dom är klra.

I lördags var jag på Syfestivalen med syrran och min dotter.

Klarade mej från garnköp.Jag hade bestämt att inte köpa något denna gång.

Hoppas att jag har minskat mitt garnlager till oktober månad,då är det nästa Syfestival.





5 kommentarer:

  1. Anonym9:55 fm

    Jammen,hej. Kul att du vill vara med

    SvaraRadera
  2. Anonym9:56 fm

    Åh, den där sköldpaddan var ju bara SÅ gullig! Gillar den!!!
    Ungefär så stor - 4-5cm - var nog äldsta dotterns vattensköldpadda när den kom hem... Nu har den nog ett - från huvud till svans - mått på 20cm eller så istället... ja, skalet går ju upp på mitten, top... så den är nog närmare 25cm... Men, denna var ju behändig, inget matande, inget städande av akvariet med pump osv heller... toppensköldpadda då alltså ;)
    Må så gott... värmländskan Bim, som alltså har sköldpaddan i vattnet här och ägaren till den i Kiruna :(

    SvaraRadera
  3. Anonym1:29 em

    Hej! Gud vad söt sköldpadda! Var har du fått mönstret till den! Samlar på sköldpaddor nämligen :P
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ida.
    Mönstret finns i ett häfte från Elises Pärlatejlé.Adressen dit finns i min blogg.Har du pärlat förut?Maila mej privat så kanske jag kan hjälpa dej.
    soili37@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Urläckra halsband och jättesöt sköldpadda.

    Mvh
    Ulrica =o)

    SvaraRadera