onsdag, februari 06, 2008

Falska flätor klara.



Så är februari sockorna klara.Är riktigt förvånad över hur fort dom blev klara.

Sockorna är stickade i Sock4 garn som har stretcheffekt.Säger dom i reklamen.

Socka nr 2 brukar alltid bli klar efter lite påminnelser men nu gick det undan som bara den.Skulle tro att Sockklubben har haft ett finger med i "spelet".

Nästa par sockor ska jag försöka sticka med magic loop fast då ska jag INTE börja vid tån.

Har gjort ett försök med ML men det gick inte bra,blev bara en massa trassel.

Nu ska jag förflytta mej till soffan och fortsätta på
Mrs Beeton
.

4 kommentarer:

  1. Det blev jättefint att göra dom tvåfärgade.

    SvaraRadera
  2. Anonym10:28 em

    Vad fina de blev i två färger :-)

    Jag vågar mig inte på Magic Loop, jag tror inte att jag begriper hur man ska göra :-)

    SvaraRadera
  3. jag har beställt en bok om att sticka sockor på en rundmaska men sen får jag se hur länge det tar innan jag vågar prova *skrattar*

    Dina sockor är jättefina!

    SvaraRadera
  4. Jättefina, verkligen kul med två färger också!

    Visst verkar det spännande med Magic Loop, har gjort ett litet försök men är inte säker på att jag kan bli vän med tekniken. Men ska ge det en chans till, kanske till mars månads sockar. Mycket kanske ...!

    Ha det jättegott!

    SvaraRadera