måndag, januari 28, 2008

En liten garninvertering.



Har gjort en liten inventering i mitt garnlager.Samlat under 20-25 år.Här ligger det minst 6 kilo garn.Hmmm.....hur kan det har hamnat hos mej*ler*Vad det skulle bli av dessa nystan,det kommer jag inte ens ihåg längre.Men vad det ska bli det ger sej nog nu när jag har dom lite mer synliga.Dom ska få bo i den här förvaringsboxen under min säng.När garnköpbegäret ger sej tillkänna så drar jag fram min box,och då försvinner(förhoppningvis )begäret.Man får olika idéer när man ser allt detta garn.Om allt är undangömt så blir det ju bara liggandes,och så går jag och köper nytt garn när jag ska göra något. En del av detta är ull ,en del blandgarn och en del acryl.Jag har minst lika mycke mohairgarn men det har jag inte tittat på ännu,ska fixa en liknande förvaringsbox till det garnet.Den här förvaringsboxen är superbra.Genomskinligt lock så jag se vad som finns i.Hittills så har jag grävt i påsar eller kartonger,inte alls bra.Känner mej riktigt nöjd med dagen.

Nu ska jag sätta fingrarna i en UFO sjal som jag hittade i en påse.

2 kommentarer:

  1. Vilken bra idé med boxen under sängen!

    SvaraRadera
  2. Så läckert det ser ut! Jag brukar ha pågående arbeten i genomskinliga plastkassar eller prassliga fruktpåsar så jag ska slippa riva så dant när jag letar efter nåt. Tänk om du hade ett stort glasskåp till alltihop! Vilken utställning!

    SvaraRadera