fredag, december 28, 2007

Kroka vantar.



Nu när Julius är klar så känns det lite tomt.....men bara ett tag så där 10 minuter(hihi)nä jag skojar.Jag är så glad för jag hittade mina kroknålar(heter det så?)Hade glömt var jag lagt dom.
Har rätt storlek på dom också 5,5+6+7 perfekt för vantar och halsdukar.

Nu har jag börjat att kroka ett par vantar,har bara gjort grytlappar förut.Dom kan man göra med en vanlig virknål,eftersom det inte är så många maskor.


Kroka är kul,går ganska fort,men hur dom blir,ja det får vi se.

1 kommentar:

  1. Anonym12:07 em

    Åh, kroka vantar vill jag kunna göra. Det ser så kul ut och det finns ju så många sätt att göra det på... fram och åter och även rundkrokning... dock ÄR det svårt att hitta fram till mönster :(
    Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som passar på att önska dig Gott Nytt år när hon ändå är inne och hälsar på... och inte är jag med i sockklubben - har dock andra :p och Monkey har jag fått beställning av till yngsta dottern... garn inhandlat i finland, hihihi... Ja, hon pluggar i Haparanda så det INTE speciellt långt att gå inte, hihihi...

    SvaraRadera