söndag, september 16, 2007

Sjalen ska ut och resa.


Nu har sjalen fått lite resfeber.
Har olika storlekar på kuvert hemma men ingen som sjalen ville ligga i.Den vill resa rymligt och skönt.Det måste jag ju gå med på.Vi har haft trevligt under "resans gång" och det känns lite tråkigt att skiljas.Men man kan ju inte behålla allt man gör.En stor glädje för mej är att ge.När man dessutom vet att mottagaren har samma intresse som en själv ,ja då är det extra roligt.

Sjalen har lovat att tillgodose sin nya ägarinnas alla önskemål vad gäller att värma skönt,vid behov.
Garnet är Schachenmayer's Merino ull.
Mönstret från Finska nättidningen-Ulla det finns säkert flera läsare som kan finska.
Ulla har många fina sjalmönster mm.

3 kommentarer:

  1. Anonym10:11 fm

    *ler*
    Nej, JAG kan inte finska, nej... men sjalen VAR läcker... fattade något om Hedängens, hm... och mönstret kanske gick att tyda genom diagram, hm... hjälper Tornedalsfinska? ;) För då kan jag sända till min äldsta dotters svärmor, hihihi... om hon läser det och inte bara pratar, hm... dottern min har fått order att lära sig finska innan hon går över till samiskan... inte samiska direkt, hm... men, där uppe ÄR det kallt, så sjal behövs nog ;)
    Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som funderar på julklappar nämligen...

    SvaraRadera
  2. Anonym10:46 em

    Sjalen har anlänt och jag har den på varje kväll när jag myser i soffan eller sitter på balkongen.
    TACK TACK

    SvaraRadera