onsdag, augusti 08, 2007

Tappade maskor på bussen....

I går var jag inne på Ljungqvist's garn ,En liten trevlig omväg hem.När jag gick där och klämde
på lite garn så kommer det in en ung tjej med andan i halsen och säger med hög röst.
-Jag tappade 4 maskor på bussen,kan någon hjälpa mej.
Det lät så roligt,jag såg framför mej 4 maskor som rullade runt på bussgolvet.
Expediten i affären skulle hjälpa henne,men det gick inte så bra,så hon(expediten)frågade mej om jag kunde sticka!!!Om jag kan sa jag,*skrattar*hit med problemet så ska vi se.
Oj oj oj...det tjejen som stickade den sjalen hon stickade så hårt så det gick inte att rubba maskorna.Problemet löste jag fast det tog sin lilla tid,tunt svart garn .
Jag frågade henne om hon inte fick ont i händerna ,det är klart att hon fick.
Hon har rädd att makorna skulle glida av eftersom det var metall stickor .
Jag föreslog att hon skulle prova bambu stickor och rekomenderade henne att åka till
Marias Garn där kan du få hjälp.Ljungqvist har nämligen inte rundstickor i bambu.
Det är klart att jag inte kunde gå utan att köpa åtminstone ett nystan.Det blev Raggi,och på kvällen åstadkom jag denna socka stickad på 2 stickor.

2 kommentarer:

  1. Du är fantastisk, en hel socka på en kväll:)))

    Snyggt garn!

    SvaraRadera
  2. Anonym8:51 fm

    Härlig berättelse! Tur du kunde hjälpa henne, kan du komma förbi mig också. Har trasslat till det i mönstret? Snälla?
    Snygg socka, färgerna blev mycket läckra.
    Kram

    SvaraRadera