lördag, augusti 04, 2007

Magic Loop passar inte mej.



Nu har jag försökt sticka sockor på en rundsticka,och har konstaterat att det är inget för mej.
Det blir för stångt för mina fingrar.Jag får inte den rätta känslan i händerna.
Kanske kommer jag att testa en gång till,senare men nu har jag flyttat sockstickningen till mina bambustickor.En socka är klar och snart den andra också.


De svarta halvvantarna har också blivit klara.
Stickade efter ett finskt mönster,kallas visst falska flätor.
Snabb stickade är dom i allafall.Om man inte låter dom ligga och "dega"i en korg förståss.
Bytes sjalen är också nästan klar,men den visar jag inte.
Den ska ju skickas till någon,

3 kommentarer:

  1. Jag ska nog prova magic någon gång om jag får hjälp men är lite skeptisk, jag är ju så van vid strumpestickorna. Kände du likadant?

    SvaraRadera
  2. Ja,jag gillade inte metoden.Det blev för trångt för fingrarna.Jag stickar ganska snabbt så jag blev hela tiden avbruten av att jag måste dra i loopen.Nej jag föredrar att sticka på vanligt sätt,mina strumpor vill ju gärna bli lite olika stora,men jag får väl märka med -högar/vänster-*haha*
    Fötterna är ju lite olika.

    SvaraRadera
  3. Hm, det här bekräftar vad jag befarat. Nån gång ska jag försöka med Magic Loop, man kan ju inte lämna något oprövat, eller ...? Men egentligen tror jag nog att jag är mer strumpstickstypen än rundsticketypen när det gäller sockar. Verkar lite stönigt med det här dragandet i loopen.

    Hoppas du har det gott i solen?

    SvaraRadera