fredag, juli 13, 2007

Magic Loop har kommit i gång/Magic Loop neulominen on aloitettu


Så har jag då tagit mej själv i kragen och provat på den där magiska loopen.Första försöket gick åt pipan.Fixade inte att redan från upplägget sticka med rundstickan.Svor och försökte,försökte igen och svor igen.Sedan la jag upp maskor på vanliga strumpstickor och stickade ett varv.Efter det förde jag över hela rasket på rundstickan och då kunde jag hålla reda på alltihopa.Det tar lite tid att lära en gammal hund sitta,men skam den som ger sej,som dom säger.
Nu börjar det gå riktigt bra.Stickar River Rapid socks få se om jag kan hålla mej till mönstret.
No niin,nyt sitten olen aloittanut tämän uuden tavan neulo sukkia.Molemmat sukat yht'aikaa.
pyöröpuikolla.Alku oli hankala.En päässyt alkuun en sitten millään.Niin tein yksikertaisesti niin että pistin molemmat sukat käyntiin vanhaan tapaan neljälle puikolle.Sitten muutin ne tuohon Magic Loop puikkoon ja nyt sujuu oikein mukavasti.Oppiihan se vanhakin koira istumaan.River rapid socks on saannut alkunsa.

1 kommentar:

  1. Ett sånt bra tips! Har tänkt att försöka mej på magic loop också, och då ska jag ha detta i åtanke. Det är väl suveränt med alla dessa tips och idéer man får av att läsa alla dessa fantastiska bloggar som finns!
    Ha det jättegott!

    SvaraRadera