torsdag, juli 12, 2007

Grazza's lilla"sjal" klar./Pieni koiranhuivi on valmis.


Så är den klar.Grazzas lilla"sjal".Den blev faktiskt riktigt fin.Ökade på med tre rutor och 2 halvrutor så att nedre kanten blev mera följsam.Nu får vi bara se hur den kommer att passa den lilla damen.Träffar henne om några dagar och då får jag se till hon mannekängar lite.Detta är mitt första Tour de france arbete*hihihi*"Sjalen"kom till under andra och tredje etappen kan man säga.I går under den fjärde etappen letade jag efter mönster till en sjal som ska skickas någonstans.Får ju inte glömma Stickamera's sjalbyte sjalen ska vara klar senast 31/9,så det finns gott om tid ännu.
Nyt se on valmis.Pieni koiran huivi.Olen tyytyväinen,suurensin sitä vähän kolmella kokoruudulla ja kahdella puoli ruudulla niin että muoto tuli vähän "pyöreämmäksi".Tapaan pikku Grazzan ens'viikolla ja silloin saan kokeilla sopiiko huivi hänelle.
Seuraan tuota Pyöräkilpailua Tour de France,ja tämä koiranhuivi valmistui toisen ja kolmannen kilpailupäivän aikana.Nyt täytyy etsiä kiva huivin malli.On tehtävä huivi salaiselle ystävälle.Mutta onhan sitä aikaa vielä.Huivi on lähetteävä ennen syyskuun loppua.

1 kommentar:

  1. Jag har taggat dig. Se mer om det på min blogg.

    SvaraRadera