onsdag, maj 02, 2007

Virknålen dansar/Virkkuuneula tanssii taas.


Så var det dax för min virknål att dansa lite.Har börjat på en fönsterremsa...(jaaa,jag använder sådana så mossig är jag...hihihi)Har inte virkat några på många år men så fick jag inspiration
av strumstickan,så nu är jag på gång.
Första stadiet=Letade bland mina böcker och virkhäften,och hittade en hel del intressanta objekt.
Andra stadiet=Hamnade i Gösta Ekmans berömda(aftonbladet eller expressen dilemmat)
Tredje stadiet=Efter många om och men så bestämde jag mej,det blir rutor,efter ett dukmönster som frisseras om lite(typiskt mej).
Hittade också annat som jag vill göra tex,gulliga små duvor.

Måste prova att göra .Har läst igenom mönstret och det verkar inte så svårt.



Ketju ja kiinteä silmukat juoksevat sormieni läpi.Ikkunalautani tarvitsee uuden liinan.Minä kun käytän sellaisia...niin vanhanaikainen minä olen.Mutta ennen tai myöhemmin siitä tulee muoti taas.Sain inspiraation tuolta netistä.Nyt olen etsinyt sopivan mukavaa mallia kirjoistani,ja löysin liinan ,niin että muutaman muunnoksen jälkeen niin eiköhän siitä liina synny.Löysin muuta mukavaa tehtävää,selaillessani, tämän nätin pululinnun,ja sehän on tehtävä,kunhan liina on valmis.


1 kommentar:

  1. Blommorna blir jättefina! Visst är det roligt med gamla mönsterböcker, de där vita svanarna ser ju helt gudomliga ut!

    SvaraRadera