torsdag, maj 17, 2007

Min virknål jobbar på../Virkkuuneulani tekee töitä.....






Uch.....va jobbigt det är när jag inte kan besluta mej för vad jag ska göra.....har många små projekt på gång,alla halvfärdiga....typiskt mej.Duvans vingar och stjärt är påsydda,nu återstår att hitta lita gult tunt garn till näbben,och sedan ska den stärka


Så har jag provat på att virka en nejlika,hittade mönstret i en gammal tidning.En Toadocka(eller vad man ska kalla den)är också nästan klar,visste inte varifrån jag skulle få tag på så små dockor,men så kom jag på att där jag pärlar där fanns det dockor att köpa,så nu är klänningen nästan klar.Överdelen på klänningen virkar jag klar med dockan i klänningen så att säga.


Tässä on vähän virkattuja puolivalmiita töitä.pulu odottaa keltaista nokkaa.Täytyy etsiä vähän ohutta keltaista lankaa,kai minulla on jossain kätköissäni.Yritän tehdä neilikka kukkaa...saa nähdä mitä siitä tulee.Sitten on tuo vessapaperi nukke.Ei ole ohjetta mutta systerillä on tällainen nukke.Lainasin sen ja tässä on sitten tulos.Siitä tuli oikein kiva.Vähän on jäljellä tekemistä yläosassa.

2 kommentarer:

  1. Såna där toarulledockor är ju ursöta!

    SvaraRadera
  2. Anonym7:55 fm

    Du gör så otroligt vackra saker. Att få till detta lilla är "häftigt" helt enkelt. Du ger en hel del inspiration. Tack och kram

    SvaraRadera