fredag, april 06, 2007

Mina Påsksysslor./Pääsiäis touhuni.....



Här hos mej flyter påsken i lugnets tecken,jag gillar påsken men hatar all denna stress.All denna mat och godis hysteri,var kommer den ifrån???????

Jag ska ta det lugnt i allafall.Har fått ett viktigt uppdrag av mitt 7-åriga barnbarn,ska sticka ett par Ninja sockor åt honom,han ritade en bild också så jag ska veta hur dom ska se ut,det var väldigt viktigt.
Så håller jag på med ett par bosniasockor till,och det har blivit en liten virkad kyckling också fast den finns hos min dotter nu.



Så här ser påsken ut hos mej,har samlat allt på ett ställe,lite pärlvantar hänger kvar på "granen"men dom tycker jag är så fina så dom får hänga kvar.Få se vad jag ska hitta på att hänga i min"gran" när det blir midsommar.



I dag ska jag gå till fjärilshuset igen,sonen har sina fåglar där tillsammans med ett 10-tal andra.
Papegojorna gillar verkligen att sitta där och bli beundrade alla .
Minä tykkään pääsiäisestä mutta vihaan sitä ostamis himoa joka iskee ihmisiin.Mistähän se on tullut?Mitä enemmän väkeä on kaupoissa sitä vähemmän minä sinne kaipaan.
Olen saannut tärkeän tehtävän lapsenlapseltani,hän haluaa että neulon Ninja sukat hänelle,vihreät,piirsi vielä kuvankin että en vain unohtaisi minkä näköiset niistä pitää tulla.Lanka on jo ostettu että nyt vain puikot heiluamaan.
Bosnia tossut on niin kiva tehdä että tuli pistettyä toinenkin pari alkuun.
Tämän näköinen on minun pääsiäinen,minulla om pieni "kuusi" ja sen oksille minä pistän kaikenlaista kivaa jota olen tehnyt.Nyt siellä kyllä on muutama helmikinnaskin joulun jäljeltä,mutta ne saa olla siellä .Saa nähdä mitä juhannukseksi sinne laitan?
Tänään menen papukajjoja katselemaan-perhostalolle pokani on siellä papukajjojensa kanssa,hänellä om kaksi amasoonia,sellä on kymmenkunta muuta lintua,linnuilla on mahdollisuus lentää vapaana siellä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar