onsdag, februari 07, 2007

Sjalarna har fått nya ägare.



SFK's månadsträff är avklarad.Det kom en hel del folk,det var kul.Vi var över 40 personer.Vi hade vårt lotteri också och där gick mina sjalar,så nu värmer dom någons frusna axlar.Nu ska jag fundera ut vad jag ska göra till nästa lotteri som blir om en månad.Det kanske blir flera sjalar,dom är ju ganska snabba att göra,om man tar ett enkelt mönster.Mina stickade saker har blivit populära .


Jag har också kämpat mej igenom ett par raggsockor stickade från tån och båda på samma gång,det var ett evigt kämpande med rundstickorna.Hade bara vanliga,alltså inte den mjuka sorten utan vanliga i plast.Det ska man INTE ha.Måste investera i ett par ADDI eller vad dom heter.Dom kanske är mjukare.Men jag är inte avskräckt,nej då,det var kul att sticka båda på smma gång.



Hittade ett trevligt mönster på en finsk blogg,blev inspiterad och nu är det ett par pulsvärmare på gång,den ena är klar.Mönstert är från början ett sockskaft stickad av en mommi Olga(mormor Olga)hon var född 1897,gick bort 1990,då var hon 93år.

Hon har stickat sockor och vantar till 9 barn-35 barnbarn och 16 barnbarnsbarn.Även till vänner och bekanta,så det blev ett 100-tal par som skickades runt om i Finland och det gick paket ända till Amerika.Fantastiskt.




1 kommentar:

  1. Vilken härlig bild med henne och allt hon stickat:)

    SvaraRadera