lördag, februari 17, 2007

I dag har mina stickor haft en vilodag.




Mina stickor har fått vila i dag.Dom måste få det ibland också,nej ,orsaken är nog mera den att jag inte kände för att sticka spetsmönster(Fisksjalen)när jag skulle titta på tävlingarna från Åre.Tyvärr så gick det ju dåligt för grabbarna,svår bana ,många åkte ur.Men vi kan ju inte vinna jämt heller.Anja har ju sett till att det blev spännande tävlingar.
Sedan tänkte jag testa att göra en liten pärlfågel,och då var det totalt kört med det där med stickning.Jag fastnade i pärlornas värld,kan man säga.Den ena fågeln efter den andra trollade mina fingrar fram.När jag började så kunde jag inte sluta.
Nä,så farligt var det väl inte,men det är så förbenat roligt att sitta med pärlorna.Metalltråden jag syr med börjar ta slut,så det blir nog inte så många fåglar i morgon.
Har tänkt plocka fram mina pärlmönster med påskmotiv.


2 kommentarer:

  1. Den vita med gula fjädrar på nedre bilden är ju heeeeeeelt underbar!!

    Vad duktig du är!

    SvaraRadera
  2. Oj, dessa fåglarna var ju härliga... Har sett så många kul saker nu som du har tillverkat i just pärlor... Du ÄR så duktig med dem...
    Mycket kul man kan göra med dem, broscher, olika smycken och hängen till väskor och annat... Läckert...
    Må så gott... och pilla vidare och sprid glädje och inspiration...
    Kramis...
    Sjöbackas blogg

    SvaraRadera